Wikia

The Finding of the Ring
Scene van The Lord of the Rings: The Return of the King
ROTK-Scene 1
Scene Nummer: 2
Tijd: 0:40 - 6:05 (5:25)
Gebeurtenis: De Vondst van de Ene Ring, Sméagol vermoord Déagol.
Uitgegeven op:
Geen Volgende

The Finding of the Ring is de eerste scene van zowel The Theatrical Edition als The Extended Editon.

Samenvatting Edit

Meer dan vijfhonderd jaar geleden gaan twee Stoeders, Sméagol en Déagol, in de grote rivier genaamd de Anduin, ter hoogte van de Irisvelden. Als Déagol een vis beet heeft wordt hij de boot uit getroken. Als hij geen lucht meer binnen heeft laat hij de hengel los. Dan ziet hij plotseling een gouden ring op de bodem liggen en grijpt hem. Vervolgens zwemt hij snel naar de oever en bekijkt hij de ring die hij net heeft gevonden. Dan besluipt Sméagol hem van achteren en vraagt om de ring. Als Déagol vraagt waarom zegt Sméagol dat het zijn verjaardagscadeau is. Als Déagol hem niet wil geven probeert Sméagol hem af te pakken. Na een gevecht tussen hun twee wordt Déagol gewurgd en sterft. Sméagol pakt de Ring daarna uit Déagols hand en doet hem om, hij verdwijnt.

Nadat Sméagol terug kwam bij zijn huis werd hij vervloekt en uitgescholden, uiteindelijk werd hij verstoten. Hij kroop uiteindelijk naar een grot in de Nevelbergen waar de zon niet kon komen. Uiteindelijk vergeet hij de smaak van brood, het geritsel van de bladeren, het gevoel van de zachte wind en zelfs zijn eigen naam, hij noemde zichzelf Gollum. Zijn enige wens was rauwe, spetterende vis.

Cast Edit

Rol Acteur
Sméagol/Gollum Andy Serkis
Déagol Thomas Robins

Verschillen met het Boek Edit

  • Sméagol (Gollum) ging niet mee op de boot, maar bleef gewoon aan de oever.

Around Wikia's network

Random Wiki