Wikia

Minas Tirith is de hoofdstad van Gondor, de stad had zeven ringen. Op de Zevende Ring was De Citadel, op deze plaats is ook de Witte Boom bewaakt door de Fontijnwachters.

De Naam Edit

Minas Tirith betekent Toren van Wacht/Waakzaamheid. Het wordt ook wel Witte stad genoemd, omdat de muren en huizen wit zijn. Alles is wit behalve de onderste muur. Deze is donker, bijna zwart. Minas Tirith is een grote en belangrijke stad van Gondor. Hiervoor heette het Minas Anor (Toren van de Ondergaande Zon). Anárion, zoon van Elendil, stichtte deze stad. Tegenover Minas Anor ligt Minas Ithil (Toren van de Wassende Maan). Toen de Ringgeesten de stad innamen en het omdoopten in Minas Morgul (Toren van Tovenarij), werd Minas Anor symbolisch veranderd in Minas Tirith.

De Stad Edit

De stad bestaat uit zeven hoge ringen die ommuurd zijn. Het ligt aan de voet van de berg Mindoluin aan de Witte Bergen. De stad bestaat uit zeven verdiepingen, stuk voor stuk omgeven door sterke muren. Een rotsformatie, waarvan het bovenste oppervlak het verlengde vormt van de hoogste verdieping van de stad, steekt vanuit de Witte Bergen naar het oosten. Het splitst de vijf bovenste verdiepingen in tweeën. Op de zevende verdieping bevindt zich de citadel met De Toren van Ecthelion, waarvan de top meer dan 300 meter boven de vallei uitsteekt. Naast de citadel liggen de Huizen van Genezing, waar de gewonden worden verzorgd. Erachter, diep in de berg, ligt Rath Dinen. Hier liggen de Koningen en Stadhouders in graftomben. Voor de citadel is een plein met een fontein en een Witte Boom. Deze boom is een verre afstammeling van Telperion, de Witte Boom van de Valar. In de tijden van de Oorlog om de Ring is de boom dood. Aragorn Elessar vindt op een plateau achter Minas Tirith een loot van de boom. Hij laat de oude boom uitgraven en plant er de nieuwe loot in. In de glorie van Gondor bloeit deze boom weer uit.

De Rammas Echor Edit

Voor Minas Tirith liggen de Velden van Pelennor. Stadhouder Ecthelion II laat rond de Pelennor een grote muur bouwen: de Rammas Echor. Deze werd gemaakt voor de bescherming tegen de legers van Mordor. Tijdens de Slag van de Velden van Pelennor werd deze muur vernietigd. Koning Aragorn Elessar liet deze daarna weer herbouwen. Aan de zuidkant van Minas Tirith ligt de Harlond. Dat is de haven van Minas Tirith.

OvergenomenEdit

Vuile na-aper. Ik heb deze pagina geschreven voor de Tolkien-Online Wiki. En ik heb er nog wel meer geschreven hier. Man, hoe laag kan je zinken...

Je hebt Godverdome minstens 20 artikels van ons overgenomen waaronder een met Copyrigths (J.R.R. Tolkien). Als je een link naar onze wiki zet, zal ik het er bij laten anders ga ik naar de Wiki. Je moet links zetten als je iets van een andere Wiki overneemt.

Around Wikia's network

Random Wiki