Wikia

Rivendel, ook bekend als Imladris, is een woonplaats van Ñoldor-Elfen aan DE Nevelbergen. Elrond is de heer van Rivendel en dankzij zijn ring is de valLei niet in verval gekomen.

Geschiedenis Edit

Rivendel is de woonplaats van de Elfen in het oosten en ligt aan de uitlopers van de Hithaiglin of Nevelbergen. De plaats werd in de Tweede Era gesticht door Elrond de Halfelg nadat hij en zijn leger op de terugtocht waren van de aanval op Sauron. Het is een toevluchtsoord voor alle vijanden van Sauron. Het Huis van Elrond is het laatste Huiselijke Huis ten westen van de bergen.

Nadat Sauron werd verslagen door het Laatste Bondgenootschap, kon Elrond vrijelijk zijn ring Vilya gebruiken. Zo kon hij zorgen dat de vallei niet in verval raakte. In de Derde Era begonnen de Elfen van Rivendel langzaam weg te treken naar Valinor. Rivendel was een bondgenoot van Arthedain in de oorlog tussen Arnor en Angmar. In de Slag bij Fornost stuurde Elrond een elfen-leger onder leiding van Glorfindel. De legers van Gondor, Rivendel, Lindon en de Dúnedain-Dolers verwoesten heel Angmar en haar legers. Glorfindel hield Eärnur tegen toen hij achter de Tovenaar-Koning wilde gaan omdat hij wist dat de Tovenaar-Koning te sterk was.

Around Wikia's network

Random Wiki