Wikia

In het begin van de 3e era van middel aarde werden de ringen van macht gesmeed.

De ringen van macht.Edit

In het begin van de 3e era van middel aarde werden de ringen van macht gesmeed. 3 voor de elfenkoningen, Galadriel, Elord en Celeborn. 7 voor de dwergenkoningen wiens namen niet bekend zijn. En negen voor de mensen, wiens harten makkelijk te verleiden zijn. Zij werden allen bedrogen door de duistere heer Sauron, die 1 ring smeedde om ale te regeren, een ring om hen te vinden, een ring die hen brengen zal en in duisternis zal binden.

Sauron en de Ring.Edit

Om de geschiedenis van Sauron te achterhalen zullen we een hele tijd terug moeten gaan in de geschiedenis van midden aarde. Toen Midden Aarde werd geschapen, door de Valar, was er een Valar die de rest verachte. Zijn naam staat tegenwoordig bekent als Morgoth. Alles wat de andere valar creerde werd door hem teniet gedaan. Dat eindigde in een bloederige oorlog die Morgoth zo verzwakte dat hij vluchte. Sauron was zijn dienaar en hij vluchte naar de elfen waar hij veel leerde van hun macht. Toen de macht van Morgoth gebroken was begon hij met het smeden van de ringen van macht. Hij maakte voor elk ras (behalve de hobbits) ringen van macht. Maar voor zichzelf maakte hij een ring om allen te regeren, hoe dit afloopt moet je zelf maar uitzoeken loolololollol lees de lord of the rings. 

Around Wikia's network

Random Wiki