Wikia

Tolkien-Online Wiki

Orks

Overleg0
774 pagina's
op deze wiki

orks, zijn kwade en duistere beesten. Het leger van Sauron bestaat grotendeels uit deze wezens.

Karakter en uiterlijkBewerken

Over het uiterlijk lijken ze allemaal op mekaar, lelijk, misvormd, helemaal afgrijselijk. Hun karakter is ook al niet te best. Ze zullen nooit medelijden met je hebben. Spijt, liefde, medelijden en vergiffenis kennen ze niet. Van kunst en muziek kennen ze ook niet veel.

Hoe ontstaanBewerken

Het zijn elfen die in het Eerste Tijdperk door de eerste Ainur Melkor (ook wel Morgoth genoemd) gevangen zijn genomen en daarna lang gemarteld, verminkt en misbruikt tot ze orks werden. Morgoth heeft ze gefokt als bittere soldaten die alles die de gezworen vijanden zijn van de elfen, maar diep in hun hart haten ze hun eigen meester het ergst.. Nu worden ze gemaakt uit ork putten. Een grote slijkboel waar Orks uit komen.

Waar te vindenBewerken

Orks vind je vooral in Mordor en andere duistere forten van Sauron. Ook in Isengard toen Saruman naar de kwade kant ging. Maar wie weet waar ze zich nog overal schuilhouden? In duistere grotten in de Nevelbergen? Of in duistere bossen in Demsterwold.

Bekende orksBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki