Wikia

Tolkien-Online Wiki

Legolas

900pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Legolas was een Elfenprins afkomstig uit het Demsterwold en is de zoon van koning Thranduil. Legolas is zeer behendig met zijn boog. Hij wordt door zijn vader gestuurd naar de raad van Elrond om te overleggen wat er met de ring moet gebeuren. Hij sluit zich aan bij het reisgenootschap om Frodo Balings te beschermen bij zijn reis om de ene ring te vernietigen.

Het leven van LegolasEdit

Voor de Oorlog om de RingEdit

De Oorlog om de RingEdit

Legolas is een zeer goede aanwinst voor het team. Met zijn verre zicht en vaardigheden met zijn boog is hij een zeer gevreesde tegenstander. Na de dood van Boromir splitst het Reisgenootschap zich op. Legolas werkt samen met Aragorn en Gimli. De drie volgen een groep Uruk-Hai die Merijn en Pepijn mee hebben genomen. Na een lange tocht weten ze de Uruk-Hai te vinden die door een roep Rohirrim worden gedood. De drie gaan mee met de Rohirrim naar Rohan. In Rohan helpen ze met het verdedigen van Helmsdiepte. Legolas volgt na de Slag om Helmsdiepte Aragorn op het Pad van de Doden en neemt later ook deel aan de Slag op de Velden van Pelennor.

Na de Oorlog om de RingEdit

Legolas besluit zijn koninkrijk opnieuw op te bouwen. Hij volgt zijn vader op en settelt zich in het bos van Ithilien vanwege de enorme schade in de bossen van Demsterwold. Legolas blijft bevriend met de dwerg Gimli.

Around Wikia's network

Random Wiki