Wikia

Tolkien-Online Wiki

Ithilien

901pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ithilien is een beboste provincie in Gondor, de stad Minas Ithil ligt in deze provincie. De Provincie wordt vaak in twee delen verdeeld, Zuid-Ithilien en Noord-Ithilien, de Tweesprong ligt in het midden.

Ithilien, maanland, is een smalle strook bosland dat tussen de Anduin en de Schaduwbergen ligt. Na de eerste val van Sauron werd Ithilien het oostelijke gebied van Gondor. In Ithilien werd veel handel gedreven. Ten zuiden van het land lag Zuid-Gondor ofwel Harondor. Ten noorden lagen de Emyn Muil en de Bruine Landen. Beide landen werden overwonnen door Gondor. Het was een vredelievend en fijn land.

Toen de Nazgûl Minas Ithil hadden ingenomen en het werd veranderd in Minas Morgul, trokken de bewoners zich terug achter de Harad-Weg. Sauron viel echter hen aan en dreef hen over de rivier terug. Later veroverde Boromir, zoon van Denethor I (niet te verwaren met de Boromir uit The Lord of the Rings) veroverde de streek van Mordor. Maar de streek werd niet opnieuw bevolkt en de streek werd zonder slag of stoot ingenomen door Mordor. Niemand waagde zich daarna nog in Ithilien, behalve groepen Dolers die de Orks en Zuiderlingen moesten tegenhouden. De dolers deden vele uitvalen vanuit Henneth Annûn, de Verboden Poel.

Na de vernietiging van de Ring werd Ithilien opnieuw bevolkt en het werd een geweldig mooi land. Legolas en De Elfen maakte er een kolonie en Faramir werd de Prins van Ithilien. De stad Minas Morgul werd nog niet herbouwd, het zou pas honderden jaren later worden herbouwd en Faramir regeerde het vanuit Emyn Arnen.

Around Wikia's network

Random Wiki