Wikia

Demsterwold, in vroegere tijden Eryn Galen het Grote Groenewoud, is een groot woud dat de regio Rhovanion domineert. In het woud is het rijk van de Boselfen gevestigd.

GeografieEdit

Demsterwold ligt in de streek Rhovanion en strekt zich ten westen van de Nevelbergen langs de Anduin uit. Ten noorden van het Demsterwold liggen de Grijze Bergen en daarachter de Noordelijke Woestenij. Ten oosten ligt Rhûn en ten zuiden van het woud liggen de Bruine Landen.

Bergen, rivieren en wegenEdit

In Demsterwold loopt de Woudrivier die ontstaat in de Grijze Bergen en uitmond in een andere rivier, de Running (Celduin). er is een ook een klein gebergte, genaamd de Demsterwoldbergen. Daar bevinden zich de zalen van koning Thranduil. Er loopt ook een oude dwergenweg door Demsterwold die nu de Oude Bosweg wordt genoemd. In de zuidoosthoek ligt het fort Dol Guldur.

GeschiedenisEdit

Kort voor de Slag van Vijf Legers, in D.E. 2941, verjoeg de Witte Raad het duistere gevaar uit Dol Guldur.[1]

Bewoners Edit

Boselfen Edit

In Demsterwold leven niet alleen maar kwade dingen maar ook een soort elfen, de boselfen. de koning van de boselfen is koning Thranduil en zijn zoon is Legolas. De boselfen hebben ook meegevochten in de slag van 5 legers.

Anderen Edit

In het Demsterwold ligt ook de plaats Rhosgobel waar de tovenaar Radagast woont. Ook wonen er in het woud mensen en Reuzenspinnen.

Bronnen Edit

  1. De Reisgenoten: De schaduw van het verleden

Around Wikia's network

Random Wiki