Wikia

De Wachters van Cirith Ungol waren standbeelden die er in Mordor zijn, twee staan voor de Toren van Cirith Ungol en in de film staan er ook twee voor de brug van Minas Morgul. De Twee standbeelden maakte een onzichtbare bariere waar niemand de wil voor had om te passeren.

De Standbeelden bestaan uit drie lichamen, een hooft kijkt naar voren, een ander naar links en de derde naar rechts. De Standbeelden hebben klauwachtige handen die op hun knieen liggen. De standbeelden zitten op een troon die niet verzet kan worden. Ze hebben de hoofden van gieren, maar met glinsternde zwarte ogen. De twee standbeelden vormen een bariere waarvan vijanden niet de wil hebben om te passeren.

De Hobbit Sam Gewisses lukte het om te passeren nadat hij het Flesje van Galadriel gebruikte. Hierna kwam er een hard gegil uit de standbeelden en de orks van de toren waren gewaarschuwd. Nadat Sam zijn meester Frodo had gered paseerde ze weer samen de standbeelden en met het flesje lukte het hun weer te ontsnapen. Ook dit keer kwam er een hard gegil en kort hierna ariveerde er een Nazgûl, Frodo en Sam wisten te ontsnapen. De brug achter hun storte in.

Het is niet zeker wie deze standbeelden heeft gemaakt maar men denkt dat het Sauron was. Het kan ook zijn dat het net als de toren was gebouwd door de mensen van Gondor en Sauron de standbeelden later gebruikte om de toren te verdedigen.

De standbeelden kommen ook in de derde film The Return of the King voor, geregiseurd door Peter Jackson, en de animatiefilm van de Lord of the Ring. Ook kommen ze in The Return of the King (The Video Game) en het strategie spel The Lord of the Rings: The Battle of Middle-Eart II. In LOTRO zijn er ook twee standbeelden die de weg naar Angmar blokeren, voordat je naar Angmar kan moet je de standbeelden bevechten en verslaan.

Around Wikia's network

Random Wiki